Wednesday, August 4, 2010

Kelapangan...

Wednesday, August 4, 2010
Tetibe terase sangat ketinggalan zaman kerana baru berpeluang untuk menonton Public Enemies kat HBO...Hahahaha....

Memang aku suka cerita cerita macam ni sebab dia macam bagi satu semangat la kat aku...Lebih lebih lagi bila tengok Si Penjahat Utama Yang Keji, John Dillinger bersama rakan rakan kekejiannya, iaitu Harry Pierpont, Baby Face Nelson, dan ramai lagi...


*Encik John yg cool*

Tapi dalam cerita cerita macam ni, aku selalu berangan jadi macam Si Polis Hebat, Marvin Purvis...memang sangat cool..tapi apabila memikirkan tentang sebahagian sisi gelap aku*, aku teringin nak jadi macam John Dilinger...cara dia ibarat "less talk, care less, and just get the things done"...owwhhh..memang super cool gaya dia...tapi yang tak cool nya bukan Encik Purvis yang tembak Encik John sampai mati, tapi partner dia yang dikenali sebagai Ejen Baum...so macam tak berapa best la kat situ...tapi nak buat macam mane, dah memang kesah benar dia macam tu...

Cerita macam ni memang la menunjukkan yang orang jahat memang akan kalah walau macam mana stylo nya mereka menang sebelum itu...Aku dapat sesuatu daripada cerita ni yang aku boleh fikirkan secara serius ....

"if you have courage, you will be the winner but if you are a coward, you will lose forever"

*sisi gelap ialah sisi negatif atau sifat buruk yang jarang jarang berlaku melainkan dengan pengaruh sekeliling serta tekanan di pejabat

0 comments:

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates